نحوه طراحی ویترین مغازه

طراحی ویترین مغازه ، چطوری طراحی کنیم؟

تبلیغات
فیلم ها و کلیپ های جدیدخطاطی اسم شماتلگرام دکوراتور

این روزها موفقیت کسب و کارها بسته به این است که بتوانید خوب محصولات و کارتان را به دیگران نشان دهید از این رو ویترین مغازه ها و نحوه طراحی و دکوراسیون آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع ویترین مغازه ها ارتباط مستقیمی با کسب درآمد شما دارند.این بار می خواهیم با هم چند ویترین مغازه را بررسی کنیم و نقاط قوت و ضعف آن ها را بهتر بشناسیم.

مقالات مرتبط

دکوراسیون مغازه ، ۲۰ طراحی چشمگیر برای فروش بیشتر!

شفافیت و خوانایی ویترین مغازه

ویترین مغازه ها باید تصویری درست و شفاف از نحوه کار و اجناس داخل مغازه را به شما نشان دهند. هر چه این تصویر شفاف تر باشد پیغام شما به مخاطب تان سریع تر منتقل می شود و در نتیجه زودتر به هدف مورد نظرتان می رسید. در عکس زیر به راحتی می توانید نکته های گفته شده را ببینید. نکته دیگری که باید برای طراحی ویترین مغازه ها به آن توجه داشته باشید کاربری مغازه است که مستقیما بر نوع طراحی و رنگ های استفاده شده در آن تاثیرگذار است.

ویترین مغازه

ویترین مغازه

استفاده از رنگی خاص در ویترین مغازه

استفاده از یک رنگ خاص باعث می شود تا مغازه شما در ذهن مخاطبان و مشتریان تان راحت تر نقش ببندد و حتی می تواند باعث شود که آن ها مغازه شما را با آن رنگ به خاطر بیاورند و به نوعی این رنگ می تواند معرف و امضای مغازه شما باشد. حتی این رنگ خاص می تواند نشانه ای ثابت از شرکت شما هم باشد مانند خیلی از بیزینس ها و شرکت هایی که رنگی مشخص برای معرفی خود دارند.

طراحی ویترین مغازه

طراحی ویترین مغازه

نورپردازی در ویترین مغازه

ویترین مغازه ها را می توان با استفاده از نورپردازی های مناسب چهره ای خاص بخشید. این نورپردازی ها هم می توانند کل فضای ویترین را در بر بگیرند یا می توانند بر یک تکه خاص تاکید بیشتری کنند. استفاده از نورپردازی ها باید خیلی هوشمندانه صورت بگیرد و شدت و ضعف آن ها هم باید متناسب با سطح ویترین باشد. استفاده از نورهای خیره کننده در ویترین مغازه ها خیلی مناسب نیست و می تواند به جای یک عنصر جذب کننده تبدیل به عنصر دافعه شود.

نورپردازی ویترین مغازه

نورپردازی ویترین مغازه

استفاده از یک عنصر تزئینی با شکلی خاص

قفسه هایی که در دکوراسیون داخلی و یا حتی پشت ویترین ها استفاده می کنید می توانند شکلی خاص و به یاد ماندنی داشته باشند. این قفسه ها با شکل های خاص هم می توانند دقیقا کاربری همان رنگ های خاصی را داشته باشند که در چند پاراگراف بالاتر راجع به آن صحبت کردیم.

استفاده از عنصر تزئینی در ویترین مغازه

استفاده از عنصر تزئینی در ویترین مغازه

استفاده از خود اجناس برای طراحی ویترین مغازه

گاهی وقت ها هم باید خیلی ساده با طراحی ویترین مغازه برخورد کرد. می توانید از خود اجناس مغازه و رنگ های متنوع آن ها برای طراحی ویترین مغازه استفاده کنید ، دقیقا مثل کاری که در عکس زیر صورت گرفته است.

اجناس ویترین مغازه

اجناس ویترین مغازه

استفاده از دو رنگ متضاد در طراحی ویترین

همنشینی دو رنگ متضاد و ترکیب آن ها با نورهای ملایم و هماهنگ با رنگ ها هم می تواند در جذابیت ویترین مغازه شما تاثیرگذار باشد. این رنگ ها می توانند در فرم های متنوع مانند آن چه در عکس زیر می بینید بنشیند تا زیبایی و گیرایی آن ها چند برابر شود.

رنگ ویترین مغازه

رنگ ویترین مغازه

ایجاد حس کنجکاوی برای مخاطب

ویترین مغازه ها را می توان جوری طراحی کرد که حس کنجکاوی مخاطب را کمی بر انگیزد. شاید همین مساله باعث شود تا افراد بیشتری به داخل مغازه بیایند و در نتیجه احتمال کسب درآمد بیشتر هم برای شما وجود دارد.

نکات طراحی ویترین مغازه

نکات طراحی ویترین مغازه

منبع :

چیدانه

رحیم قیم هستم ، علاقمند به تولید محتوای وب برای پروژه های جذاب و دوست داشتنی مثل دکوراتور ...

نظر بدهید

* ایمیل شما نزد ما محفوظ می باشد. فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.