تغذیه در ماه رمضان

تغذیه ماه رمضان ، افطاری چی درست کنم؟

تبلیغات
فیلم ها و کلیپ های جدیدخطاطی اسم شماتلگرام دکوراتور

تغذیه ماه رمضان یکی از مهم ترین مواردی است که در این ماه پر فیض و برکت باید در نظر گرفته شود. به خصوص در فصل تابستان به دلیل نیاز بیشتر بدن به آب و طولانی بودن روزها. به همین منظور در این مطلب می خواهیم در رابطه با تغذیه ماه رمضان صحبت کنیم.

مقالات مرتبط

افطاری تمام عیار ، ۱۰ خوردنی مخصوص افطار !

تغذیه ماه رمضان

پیش از هر چیز با توجه به زمان افطار در فصل تابستان و یکی بودن آن با زمان شام بهتر است برای تغذیه در ماه مبارک رمضان ، افطار و شام خود را یکی کنید. انتخاب غذاهای سبک مثل انواع کتلت ها و شامی ها همراه با سالاد ، حذف و یا کم کردن برنج و جایگزین کردن غلات و نان های سبوس دار می تواند برنامه غذایی مناسبی برای افطاری ماه رمضان باشد. توجه داشته باشید با توجه به طولانی بودن روزها امکان افت فشار در ساعات پایانی روز بسیار وجود دارد که بهتر است برای تعدیل این موضوع روزه خود را با قند طبیعی مثل خرما باز کنید و از شیرینی های متداول ماه رمضان مثل زولبیا و بامیه کمتر استفاده کنید.

تغذیه ماه رمضان

تغذیه ماه رمضان

 بد نیست بدانید که هر بامیه حدود ۸۰ کالری دارد یعنی کالری معادل یک عدد موز و یا حدود ۵ قاشق غذاخوری برنج ، پس بهتر است در مصرف این شیرینی های خوشمزه محتاط تر باشید. همچنین بهتر است برای افطار آش ساده ، عدسی ، حلیم ، سوپ ، فرنی ، کاچی ، شیر برنج ، شله زرد ، انواع حلوا و نوشیدنی های طبیعی مثل خاکشیر و… را در کنار شام سبک خود در نظر بگیرید. همچنین با توجه به گرمای هوا بهتر است میوه های آب دار مثل هنداونه ، خربزه و یا طالبی و نوشیدن آب را حتما در برنامه بعد از افطار خود بگنجانید.

منبع :

چیدانه

رحیم قیم هستم ، علاقمند به تولید محتوای وب برای پروژه های جذاب و دوست داشتنی مثل دکوراتور ...

نظر بدهید

* ایمیل شما نزد ما محفوظ می باشد. فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.